A l’estiu…penseu en la grip? Doncs nosaltres sí!

Tatiana Conde, infermera de pediatria de l’EAP Plaça Catalunya | Manresa, ens fa una reflexió sobre la importància de la vacunació de la grip a través dels resultats de l’any 2017.

Els professionals de l’ICS a la Catalunya Central aprofitem aquest dies per fer balanç de la campanya de vacunació de la grip de l’any passat.

El Centre Europeu de Prevenció i Control de malalties (ECDC), en el seu informe de l’any 2015 van establir com objectiu assolir la vacunació del 75 % de la població dels estats membres de la Unió Europea.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) també. En el seu últim informe continua recomanant la vacunació gripal a:

  • Persones majors 60 anys
  • Persones amb malalties cròniques
  • Persones que viuen a residències
  • Treballadors sanitaris
  • Embarassades i nens amb malalties cròniques

Així doncs, fem balanç…

Què va passar a la Catalunya Central?

La cobertura vacunal va ser del 39,21% a la Catalunya Central. Molt lluny del 75% que recomana l’OMS i l’ECDC.

Què va passar amb la grip?

Les dades obtingudes de les hospitalitzacions de la grip l’any 2017, segons l’informe del Pla d’informació de les infeccions respiratòries agudes a Catalunya, PIRIDAC, mostren que el 68,8% dels casos greus de grip que van haver de ser hospitalitzats eren pacients no vacunats.

Desprès d’aquest balanç toca la reflexió…

La grip és un assumpte de tots i la vacunació és una de les millors eines que tenim els professionals per combatre-la.

Els equips d’atenció primària hem consensuat eines perquè tots els estaments professionals -de medicina, d’infermeria, i de gestió i serveis- s’impliquin per aconseguir la millora de la cobertura vacunal de la nostra població.

A l’estiu pensem en la grip. Fem prevenció!

El mes d’octubre començarà la campanya de vacunació.

Per a més informació, demaneu hora pel vostre professional de medicina o d’infermeria.

Fonts:

 

Quant a plcatalunyamanresa

EAP Plaça Catalunya - Manresa
Aquesta entrada s'ha publicat en Consells de salut, Informació, Malalties, WHO i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.